امیر كربلایی زاده:
به اندازه آرزوهایمان تلاش کنیم
به گزارش دکور پرداز، امیر کربلایی زاده، شناخت محیط، مخاطب و موضوع را سه کلید اصلی موفقیت در تئاتر خیابانی دانست و با تأکید بر لزوم تلاش مستمر هنرمندان جوان، خطاب به آنان اظهار داشت: باید به اندازه آرزوهایمان تلاش نماییم.
این بازیگر که بعنوان یکی از داوران بخش خیابانی چهل و سومین جشنواره تئاتر فجر با این رویداد هنری همکاری دارد، در گفتگویی با ایسنا ضمن اشاره به آغاز فعالیت هنری اش از نمایش خیابانی یادآوری کرد: فعالیت حرفه ای ام را در تئاتر خیابانی شروع کردم و پیش از این عضو هیئت مدیره انجمن نمایش های خیابانی بودم. بنابراین این حوزه برای من از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.
کربلایی زاده با ابراز خرسندی از رشد کیفی نمایش های خیابانی در سالهای اخیر افزود: به نظرم تئاتر خیابانی نسبت به گذشته بسیار پیشرفت کرده است. کارهایی که اینروزها می بینیم، از نظر خلاقیت و کیفیت رشد قابل ملاحظه ای داشته اند. این نشان داده است که آینده بهتری در انتظار هنرمندان جوانی است که می خواهند در این حوزه فعالیت کنند، بخصوص در قسمت تئاتر خیابانی.
او ضمن اشاره به نقاط قوت و ضعف جشنواره بین المللی تئاتر فجر اضافه کرد: شناخت محیط، مخاطب و موضوع، سه کلید اصلی موفقیت در تئاتر خیابانی است. مخاطبان تئاتر خیابانی معمولا به شکل انتخابی می آیند و اشخاصی نیستند که به گیشه رفته باشند یا از قبل بلیت داشته باشند. آنها مخاطبانی هستند که از محدوده تئاتر شهر یا تالار وحدت حرکت می کنند و جذب نمایش می شوند.
کربلایی زاده افزود: بنابراین، عنصر سرگرم کنندگی، ارتباط و تعامل با مخاطب در تئاتر خیابانی خیلی مهم است. همه کسانیکه دور تا دور گروه قرار می گیرند، باید به یک اندازه احساس کنند که در نمایش سهیم هستند و همذات پنداری برایشان ایجاد شود. آنها باید احساس کنند که نمایش موضوعی دارد که به آنها مربوط می شود و آنرا درک کرده اند. همینطور خلاقیت و استفاده بصری از المان ها و نشانه ها در تئاتر خیابانی بسیار تأثیرگذار است. همینطور هر چقدر تجربیات بچه ها بیشتر باشد، تاثیر آن در کیفیت اجرا بیشتر خواهد شد.
وی افزود: پیشنهاد من به هنرمندان جوان در حوزه تئاتر خیابانی، تلاش است و تلاش و تلاش! بهترین راه برای رسیدن به ایده ها و اتفاقات بزرگ اینست که به اندازه آرزوهایتان تلاش کنید.
این بازیگر افزود: مسائل و سختی های مسیر، در کنار تمرینات و اجرای نمایش ها، قابل گذر خواهند بود. من فکر می کنم مهم ترین عامل در این راه، اینست که دست از یاد گرفتن برنداریم و مدام آزمون و خطا نماییم. یادگیری، صرفا به معنای حضور در کلاس های نظریه نیست، بلکه باید آن چه یاد می گیریم را در عمل به کار ببریم. جشنواره ها، چه جشنواره فجر و چه سایر جشنواره ها، فرصت های خوبی هستند که جوان ترها می توانند از آنها برای دیده شدن و امتحان شانس خود استفاده نمایند.
کربلایی زاده اظهار داشت: من امیدوارم که بستری برای دعوت از کارگردان های سینما و تلویزیون به جشنواره فراهم گردد تا هنرمندان تئاتر خیابانی هم بیشتر شناخته شوند. این می تواند فرصتی خوب برای معرفی آثار هنری به مردم باشد.
منبع: دكور پرداز
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب