جشنواره فیلم كودك و نوجوان؛
شمشیر و اندوه در پی یک آرمان در فضایی تاریخی و خیالی
دکور پرداز: اصفهان نشست پرسش و پاسخ انیمیشن «شمشیر و اندوه» در دومین روز سی وششمین جشنوارهی فیلم های کودکام و نوجوانان با حضور دختران و پسران نوجوان خبرنگار اجرا شد.
مهرداد محرابی، کارگردان انیمیشن «شمشیر و اندوه» در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: این انیمیشن بر خلاف اغلب انیمیشن های امروز، رئال و جدی تر است، سبک و سیاق کار واقعگرایانه است و از اسکن انسانی در آن استفاده شده، کوشیدیم جذابیت های کار نوجوان را در کنار قصه ای جذاب برای خردسالان و نوجوانان ارائه دهیم تا هم مخاطب وسیع تری داشته باشیم و هم کار جدیدتری ارائه نماییم.
او افزود: شمشیر و اندوه تم خیالی دارد، این فضا با صحنه های اکشن و اتفاقات غیرعادی و خارق العاده مخاطب را بیشتر جذب می کند و در انیمیشن های روز دنیا هم از فضای خیالی در کارها استفاده زیادی می شود، قهرمان اصلی این انیمیشن کودکی است که در یک برهه تاریخی، بخاطر آرمان و هدفی والا خانواده خودرا از دست می دهد و در راه همان آرمان مسیری را طی می کند که داستان را شکل می دهد.
محرابی اظهار داشت: کارهای ارائه شده در جشنواره خصوصاً انیمیشن ها بسیار جذاب و قوی هستند و بنظر می رسد در جشنواره باید هرسال شاهد کارهای انیمیشنی بیشتری باشیم، برای اینکه استقبال و درخواست بازار نشان دهنده نیاز و درخواست مخاطب برای این محصول و روند رو به رشد این حوزه است، صنعت انیمیشن ایران درحال پیشرفت است و با ورود ثمرات جشنواره به بازار این رشد بیشتر هم خواهد شد.
اما در نشست خبری انیمیشن که با محوریت سوالات خبرنگاران و داوران نوجوان برگزار می شود، چه گذشت؟
جلسه با کلام زینب عشوری، یکی از خبرنگاران نوجوان شروع شد او با اعلان اینکه فیلم با زبانی جذاب داده های تاریخی جدیدی به ما می داد و از این جهت خوب و دوست داشتنی بود، اظهار داشت: اما از جایی به بعد روند فیلم کسالت بار و خسته کننده می شود و از هیجان ابتدای فیلم در میانه آن خبری نیست، ضمن آنکه در بخشهایی از فیلم صدا و تصویر هماهنگ نبودند.
محرابی، کارگردان اثر پاسخ داد: فیلم برای دیالوگ های انگلیسی انیمیت شده و صدا و دوبله کار فارسی است، قسمتی از این عدم هماهنگی از این نکته ناشی می شود ضمن آنکه اثر مدام درحال اصلاح و بهبود است و در نسخه های بعدی ایرادات رفع می شوند.
او افزود: این انیمیشن اسفند ماه امسال در آمریکا و کانادا بصورت پخش از رسانه های اینترنتی ارائه می شود، همین طور امکان پخش در ۳۰ کشور را نیز دارد که درحال انجام هماهنگی های آن هستیم
بنیامین شجاعی، طراح کاراکتر و کارگردان هنری انیمیشن «شمشیر و اندوه» هم ضمن ابراز خوشی از تماشای پرشور و شوق اثر در کنار نوجوانان اظهار داشت: انیمیشن های بسیار موفقی در یک سال اخیر اکران شده کارهایی مثل بچه زرنگ و پسر دلفینی که در اکران بین الملل هم درخشان حاضر شدند، خوشحالیم که جزئی از خانواده انیمیشن ایران هستیم.
او افزود: مخاطب هدف این کار بیشتر نوجوانان هستند و انیمیشن بطورکامل دیالوگ محور است و به این علت برای سنین پایین تر گاهی خسته کننده می شد. ما تلاش می نماییم از تکنولوژی های روز استفاده نمائیم و خودرا در حوزه های فنی ارتقا دهیم. در این انیمیشن هم از تازه ترین فناوری روز دنیا استفاده شد که البته به مفهوم نداشتن ضعف نیست و ما درحال رشد و یادگیری هستیم.
شاهین پژمان، آهنگساز و سوپروایزر صدا نیز با اعلان اینکه با دیدن این سوالات، نقدها و دقت مخاطب نوجوان واقعا ذوق زده می شوم، اظهار داشت: این اکران برای من استرس بیشتری از فجر دارد، آنجا کسی متوجه این اشکالات نبود، اما دقت و توجه مخاطبان اصلی کار اساسا بیشتر است و به این علت کار برای میکس، مسترینگ و دوبله فارسی مجدد و همین طور اصلاح افکت رفته است. درباره ی تقطیع سکانس ها، مشکلاتی در تدوین اثر بود که در تدوین مجدد برطرف خواهد شد و در اکران سال آینده هیچیک از این مشکلات وجود نخواهند داشت.
یکی دیگر از خبرنگاران هم با اشاره به سکانسی که روز است اما ستاره در آسمان هست درباره ی آن از کارگردان اثر توضیح خواست و محرابی پاسخ داد: حالا که این حجم از ریزبینی، دقت و توجه مخاطب را می بینم باید بگویم قصوری از سمت ما در بین ترافیکِ کاریِ اکران بین الملل و ساخت انیمیشن بعدی انجام شده و آن این که فایل ارسالی به جشنواره فایل نهایی نیست و خیلی از این اشکالات در اصلاح کار رفع شده است، اما کیفیت پرده اکران هم در بعضی از اشکالات در نور و تصویر بی تاثیر نیست. انیمیشن «شمشیر و اندوه»نیمه اول سال ۱۴۰۴ در کشور اکران خواهد شد و در اکران نهایی نظرات و نقدها اعمال و ایرادات برطرف خواهد شد.
منبع: decorpardaz.ir
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب