دکورپرداز
دکور پرداز

همه آمدند اما خودت نبودی آتیلا پسیانی!

همه آمدند اما خودت نبودی آتیلا پسیانی!

دکور پرداز: جمعه ظهری بود در میانه مهر ماه که خبر درگذشت آتیلا پسیانی به سرعت دست به دست شد. حالا یک سال از آن روز می گذرد و دخترش، ستاره، اینروزها در تدارک اجرای نمایشی است که پدر تمرین آنرا شروع کرد و نشد که آنرا به عاقبت برساند.


به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، ۱۴ مهر ماه، اولین سالروز درگذشت آتیلا پسیانی است؛ هنرمندی که بازی زندگی را خوب بلد بود و نام گروهش را هم گروه تئاتر «بازی» گذاشته بود.
سبک و سیاق کارش با سلیقه قسمتی از جامعه تئاتری جور نبود و به این علت کم ناسزا نشنید. با این همه هیچ گاه اجازه نداد سختی های کار هنر، راهش را سد کند و همیشه درحال تلاش و تکاپو بود.
شاید این روحیه سرشار از زندگی اش بود که سبب می شد مرگ او برای دوستان و نزدیکانش اتفاقی دور از ذهن باشد، با آنکه می دانستند گرفتار بیماری است و مبارزه با بیماری اش هم حریفی قدر می طلبید.
آخرین نمایشش را کمی پیش از تمامی گیری کرونا اجرا کرد و این ویروس مهلک اجازه نداد تا اجرای «قهوه قجری» در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به اتمام برسد.
او نیز مانند عباس کیارستمی روزهای آخر زندگی اش را در فرانسه گذراند و در همین سرزمین چشم از جهان فرو بست؛ جایی که قبلا در جشنواره تئاتر آوینیون و دیگر رویدادهای هنری اش حضور پیدا کرده بود.
برای پیشواز پیکرش برخی از دوستانش به فرودگاه رفتند و او را که در سالهای زندگی اش بسیار سفر کرده بود، به خانه بازگرداندند.
در سال هایی که با ویروس منحوس کرونا سپری کردیم، جمع های هنری هم مانند همه جمع های دیگر برچیده شد و هنوز درحال و هوای همین دوران انزوا و دوری بودیم اما بامداد آن روز پاییزی جمعی در مقابل تالار وحدت شکل گرفت که در دوران پس از کرونا کم سابقه بود و یادآور سالهای دورتر بود؛ جمعی که برای بدرقه آتیلا پسیانی به تالار وحدت آمد. همه آمدند اما او که همیشه دوستدار جوانان و حامی آنان بود، خودش نبود که با خنده های همیشگی اش به آنان دلگرمی بدهد و بگوید چرا همه چیز را ساخت می گیرید و...
حالا که یک سالی است از دنیا رفته، کمتر زمانی بوده تا جای خالی او حس نشده باشد. چه بسیار لحظاتی که گوشه ذهن جامعه تئاتری حضور داشته است و خیلی از فعالان تئاتر ته ذهن شان به این فکر کرده اند که اگر آتیلا پسیانی بود، در این موقعیت چه می کرد. حکایت او شده حکایت حضور حاضر غایب.
تازه ترین حضور وی در تئاتر اجرای نمایش «جزیره لؤلؤ» به کارگردانی ستاره پسیانی است که از روز یکشنبه ۱۵ مهر ماه اجرای خودرا در تماشاخانه ایرانشهر شروع می کند.
آتیلا پسیانی قصد داشت این نمایش را با نام پیشین «جزیره گنج» روی صحنه بیاورد. او تمرین این نمایش را شروع کرد ولی با شدت گرفتن بیماری، اجرای این پروژه به تاخیر افتاد و حالا ستاره پسیانی، این پروژه ناتمام را به عاقبت می رساند.



منبع:

1403/07/13
11:07:30
0.0 / 5
133
تگها: خانه , سفر
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۴
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد