دکورپرداز
دکور پرداز

جزئیات اولین سفر وزیر راه و شهرسازی به عراق

جزئیات اولین سفر وزیر راه و شهرسازی به عراق

دکور پرداز: وزیر راه و شهرسازی بعد از سفری سه روزه همراه با رییس جمهور به عراق و حضور در بغداد، نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل به کشور بازگشت.



به گزارش دکور پرداز به نقل از مهر، فرزانه صادق مالواجرد وزیر راه و شهرسازی که همراه رییس جمهوری به عراق رفته بود، با پایان سفر سه روزه و حضور در بغداد، نجف، کربلا، بصره، سلیمانیه و اربیل، به کشور بازگشت.
دیدار با عبداللطیف جمال رشید رییس جمهور عراق، محمد شیاع السودانی نخست وزیر و فائق زیدان رییس شورای عالی قضائی این کشور، بازرگانان و فعالان اقتصادی عراق، سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی عراق، نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق و مسعود بارزانی از برنامه های رییس جمهوری و هیأت همراه در این سفر بود.
شرکت در نشست رهبران گروههای شیعه عراق، دیدار با ایرانیان مقیم عراق، نشست هیئت ایرانی با مقامات ارشد منطقه اقلیم کردستان عراق در سلیمانیه، دیدار با تعدادی از سران احزاب اقلیم کردستان در اربیل و نخبگان، دانشگاهیان و عشایر عراق در بصره از دیگر برنامه های این سفر بود.
در جریان این سفر، ۱۴ سند همکاری در عرصه های اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، هنری، رسانه ای، فنی- مهندسی، تجاری، حمل و نقل، سیاسی، ورزشی، کشاورزی و زیارتی به امضا رسید.
علاوه بر فرزانه صادق وزیر راه و شهرسازی، جعفر قائم پناه معاون اجرائی رییس جمهور، محسن حاجی میرزایی رییس دفتر رییس جمهور، عباس عراقچی وزیر امور خارجه، عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد، محمدرضا فرزین رییس کل بانک مرکزی و مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور نیز رییس جمهور کشورمان را در نخستین سفر خارجی او همراهی کردند.


منبع:

1403/06/24
11:41:47
0.0 / 5
62
تگها: اقتصاد , سفر
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۳
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد