دکورپرداز
دکور پرداز

خاکسپاری بازیگر قدیمی، علت تاخیر در پخش سرزمین مادری و یک رونمایی تاریخی

خاکسپاری بازیگر قدیمی، علت تاخیر در پخش سرزمین مادری و یک رونمایی تاریخی

دکور پرداز: نمایشگاه کتاب در ایستگاه آخر، گزارش خاکسپاری زهرا خوشکام، وعده تولید 7300 ساعت پویانمایی طی 5 سال آتی، رونمایی از الواح هخامنشی، وضعیت پخش سریال سرزمین مادری و... همچون اخبار امروز فرهنگی هنری ایسنا بودند.


به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، علی رمضانی اعلام نمود که نمایشگاه کتاب تهران در مجموع در دو بخش حضوری و مجازی ۴۹۷ میلیارد فروش داشت.
جمعه شلوغی بود اما نه آن جمعه مورد انتظار!

زهرا خوشکام در کنار علی حاتمی به خاک سپرده شد
زهرا خوشکام همسر زنده یاد علی حاتمی و مادر لیلا حاتمی که خبر درگذشت وی در سن ۷۷ سالگی روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه انتشار یافت، بامداد امروز ۲۹ اردیبهشت در جمعی که بیشتر خانوادگی بود، راهی خانه ابدی شد.
مراسم یادبود او نیز روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۳ تا ۱۴/۳۰ در مسجد جامع الرسول(ص) واقع در سعادت آباد میدان کاج برگزار می گردد.

تقویت زبان سینمای سیاسی با فیلم کوتاه
کارگردان فیلم کوتاه «مدیر مدرسه» که سال قبل فیلمش را بر پایه قسمتی از ناآرامی های سال ۱۴۰۱ در جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی کرده بود، می گوید: اگر سالی ۱۰ فیلم سیاسی کوتاه تولید شود، زبان بیان سینمایی سیاسی تقویت می شود.

وعده تولید ۷۳۰۰ ساعت پویانمایی طی ۵ سال آتی
مسؤل راه اندازی بنیاد ملی پویانمایی ایران اظهار داشت: اگر هم افزایی به مدلول واقعی کلمه ایجاد شود، می توانیم تولید ۷۳۰۰ ساعت پویانمایی را با برنامه دقیق محقق نماییم.

ترس از بمب گذاری جشنواره کن را مختل کرد
ورودی کاخ جشنواره کن به سبب ترس از بمب گذاری در پی آن چه کارکنان جشنواره آنرا اقلام مشکوک نامیدند، بطور موقت بسته شد.

موسیقی چگونه بر رانندگی افراد اثر می گذارد؟
موسیقی بیش از هر هنر دیگری در مسافرت هم راه است. وقتی درحال رانندگی هستیم موسیقی می تواند عملکرد ما را بهبود بخشد یا تأثیر زیان باری داشته باشد. اینکه کدام یک از این ها درباره ی ما صدق کند به نوع موسیقی، زمینه و خاصیت های شخصی ما بستگی دارد. اگر به موسیقی تند و با صدای بلند گوش دهیم، شاید ترغیبمان کند که با سرعت بیشتری رانندگی نماییم اما اگر خسته باشیم، ممکنست به حفظ تمرکزمان کمک نماید.

حراج نقاشی که رکورد شکست
یک تابلو نقاشی اثر «لئونورا کرینگتون» رکورد گران ترین تابلو نقاشی فروخته شده که ازطریق یک هنرمند زن متولد بریتانیا خلق شده است را در یک حراجی شکست.

آرامگاه خشایارشا در تهدید است؟
باران های اخیر حفره ای بزرگ در پایین دست آرامگاه خشایارشا به وجود آورده که در ادامه به یک شکاف طولی در محوطه نقش رستم منجر گردیده است. با وجود این، مدیر پایگاه میراث جهانی تخت جمشید معتقد می باشد آن چه در پیرامون آرامگاه پنجمین شاه هخامنشی رخ داده، بیشتر فروشُست بوده و راه چاره دارد.

الواح هخامنشی رونمایی شد
۹ ماه بعد از استرداد الواح هخامنشی از آمریکا به ایران، عاقبت برخی از این گل نبشته ها در موزه ملی ایران رونمایی گردید.
تصاویر الواح هخامنشی را اینجا ببینید.
ویدیو رونمایی از الواح هخامنشی نیز از اینجا قابل بازدید است.

رونمایی از ۱۲۰ اثر کم تر دیده شده ایران در ۱۱ استان
بیش از ۱۲۰ اثر کم تر دیده شده موزه ای و دیرینه شناسی ایران همزمان با روز جهانی موزه در ۱۱ استان کشور رونمایی گردید و همین طور برخی از بالاترین موزه داران مورد تجلیل قرار گرفتند.

موزه هایی که حداقل یک دفعه در طول عمر باید دید
همزمان با روز جهانی موزه که به عنوان ابزاری قدرتمند برای تبادل فرهنگی و تعمیق درک متقابل جوامع شمرده می شود، نگاهی خواهیم داشت به مشهورترین موزه های جهان که محل نگهداری ارزشمندترین میراث تاریخ بشری و آثار هنری هستند.

پخش قسمت های جدید «سرزمین مادری» تا ۲ ماه دیگر
فصل سوم سریال «سرزمین مادری» کمال تبریزی اینروزها در مرحله ی پس تولید است و بگفته سازندگانش تا دو ماه دیگر به آنتن نمی رسد.
پیشنهادهایی برای خواندن:
توصیه آیت الله جوادی آملی برای توشه آخرت
پشتیبانی جنگ در عملیات بیت المقدس چه نقشی داشت؟
نقاشی کردن «کاندینسکی» را تماشا کنید
چرا حسن روح الامین با دیوانگاره میدان ولیعصر خداحافظی کرد؟
قلب سبز مدینه چگونه پاک سازی می شود؟ + ویدئو
چگونه شگردهای رسانه ای را برای مخاطب رو کنیم؟



1403/02/30
09:56:58
0.0 / 5
385
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۴ بعلاوه ۲
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد