راه های افزایش تمایل برای خرید لوازم خانگی ایرانی
به گزارش دکور پرداز «افزایش کیفیت» بیشتر از ۵۰ درصد در افزایش تمایل به خرید لوازم خانگی داخلی سهم دارد.
به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، درمدت اخیر مرکز آمار ایران در گزارش های مختلف به جریان فروش لوازم خانگی خارجی و داخلی و عوامل موثر بر آن پرداخته است.
در تازه ترین گزارش به مبحث عواملی که بر افزایش تمایل به خرید لوازم خانگی داخلی از نگاه فروشندگان موثر است پرداخته شد.
۶ عامل برای تمایل به خرید لوازم خانگی داخلی
این آمار گیری نشان داده است که کیفیت لوازم خانگی داخلی از مهم ترین عوامل در فروش آن است؛ به صورتی که افزایش کیفیت ۵۲ درصد در افزایش تقاضا برای خرید این اقلام سهم دارد.
در سایر عوامل هم کاهش قیمت ۲۸ درصد، جذابیت ظاهری ۹ درصد، افزایش خدمات بعد از فروش چهار درصد، فروش اقساطی چهار درصد و برند سازی سه درصد از عوامل موثر بر افزایش تمایل به خرید لوازم خانگی داخلی اعلام شده است.
دلایل توجه مشتری به لوازم خانگی خارجی
اما مبحث دیگر مورد بررسی، علل توجه مشتریان به لوازم خانگی خارجی است که طبق این گزارش، کیفیت بالا ۲۲ درصد، لوکس بودن ۲۰ درصد، قیمت مناسب ۱۵ درصد وقابل اعتماد بود ۱۵ درصد جزو بیشترین عوامل موثر بر توجه مشتریان به لوازم خانگی خارجی است.
در سایر موارد هم خدمات بعد از فروش بهتر هشت درصد، سفارش سایر مصرف کنندگان شش درصد، تبلیغات پنج درصد، مصرف انرژی پایین چهار درصد و سفارش های فنی فروشنده سه درصد در اینکه مشتریان به سمت لوازم خانگی خارجی می روند، موثر است.
پیش تر اعلام شده بود که شش دلیل اصلی برای عرضه لوازم خانگی خارجی در ایران وجود دارد که در آن سهم تقاضا از سوی مشتریان ۳۴ درصد، کیفیت بهتر کالا ۲۲ درصد، فروش آسان تر ۲۰ درصد، سود بیشتر ۱۰ درصد و رقابت با سایرین پنج درصد و حدود چهار درصد هم به سایر اختصاص دارد.
این در شرایطی است که از سال ۱۳۹۷ واردات لوازم خانگی به ایران ممنوع شده اما به هر ترتیب به وفور در سطح شهر مشاهده می شود.
منبع: decorpardaz.ir
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب