یك مقام مسئول در بانك مركزی اعلام كرد:
ثبت چك در سامانه صیاد برای دسته چك های جدید اعمال می شود
به گزارش دکور پرداز یک مقام مسئول در بانک مرکزی اعلام نمود: آموزش و اطلاع رسانی جامع درباب تغییرات قانون جدید چک یکی از اولویت های اصلی بانک مرکزی برای اجرا و پیاده سازی هرچه بهتر قانون یاد شده است.
به گزارش دکور پرداز به نقل از بانک مرکزی، پویا جبل عاملی درباب «قانون اصلاح قانون صدور چک» اظهار داشت: این قانون با هدف اعتباربخشی به چک و به حداقل رساندن صدور چک بلامحل در سال ۱۳۹۷ توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و از شروع سال ۱۴۰۰ اجرائی می شود.
وی اضافه کرد: یکی از اصلی ترین موارد در قانون، ممنوع بودن صدور چک در وجه حامل و ثبت چک در سامانه صیاد است که برای دسته چک های جدید اعمال می شود و بعد از تعطیلات و شروع فعالیت کسب وکارها رعایت آن ضروری می باشد.
مقام مسئول بانک مرکزی با اعلان اینکه آموزش و اطلاع رسانی جامع دراین زمینه از اولویت های اصلی بانک مرکزی برای اجرای هرچه بهتر قانون یاد شده است، اشاره کرد: باتوجه به تغییرات قانون جدید چک روابط عمومی بانک مرکزی با همراهی و مشارکت روابط عمومی شبکه بانکی با طراحی و اجرای برنامه جامع و مدون ارتباطی و هدف گذاری اطلاع رسانی به آحاد مردم جامعه و اقناع ذینفعان اصلی، آگاه سازی کارکنان شبکه بانکی و نیز آگاهی بخشی و فرهنگ سازی عمومی دراین زمینه را در دستور کار قرار داد تا افکارعمومی را برای اطلاع از این تغییرات آماده کند.
مدیر روابط عمومی بانک مرکزی درباره راهبرد اصلی بانک مرکزی در زمینه اطلاع رسانی قانون جدید چک عنوان کرد: در این راه، راهبرد اصلی بانک مرکزی بر استفاده از تمام ظرفیت های اطلاع رسانی، تولید محتوا با تاکید بر برنامه های ساده و جذاب باتوجه به تنوع مخاطبان متمرکز شد.
جبل عاملی به کارگیری ابزارهای متنوع برای پوشش همه جانبه مخاطبان را یکی از خاصیت های اصلی برنامه مدون ارتباطی بانک مرکزی خواند و اظهار داشت: روابط عمومی بانک مرکزی با به کارگیری ابزار متنوع بمنظور پوشش و دربرگیری همه جانبه مخاطبان نسبت به تولید و انتشار محتوای متنوع اقدام نمود و برای دستیابی به اهدافی که پیش تر به آنها اشاره شد از ابزار شبکه های اجتماعی، رادیو، تلویزیون، تبلیغات محیطی، فضای داخلی ایستگاه های مترو (نصب پوستر و پخش موشن گرافی از نمایشگرها)، خبرگزاری ها و سایت های خبری، ابزار تبلیغاتی فضای داخلی شعب و روزنامه ها بهره گرفت.
وی درباب اقدامات در دست اجرا و انجام شده توسط روابط عمومی بانک مرکزی اشاره کرد: تولید برنامه های تلویزیونی و ۲۰۰ نوبت پخش با زمان تقریبی ۵۱۰۰ دقیقه از چهار شبکه سراسری یک، دو، سه و پنج و ۱۵۰۰ نوبت پخش از ۳۰ شبکه استانی، تولید برنامه های رادیویی و ۱۵۰ نوبت پخش با زمان تقریبی ۷۳۰ دقیقه از شبکه های رادیویی «پیام»، «ایران»، «ورزش»، «اقتصاد» و «جوان»، نصب پوستر اطلاع رسانی در ۱۱۰ بیلبورد در سراسر شهرهای کشور، تعیین سخنگو برای پروژه قانون جدید چک و انجام بیش از ۵۰ مورد مصاحبه اختصاصی با رسانه ها، انتشار تعداد زیادی موشن گرافی یک دقیقه ای در انواع شبکه های اجتماعی و بیش از پنج میلیون بار رویت این موشن ها و نیز ارسال پیامک های انبوه برای مشتریان شبکه بانکی با موضوع قانون جدید چک همچون اقدامات انجام شده دراین زمینه است.
جبل عاملی ابراز امیدواری کرد با مجموعه اقدامات اطلاع رسانی و فرهنگ سازی انجام شده و همین طور ارائه اطلاعات مورد نیاز در شعب توسط کارکنان بانکها، مردم به تدریج و بدون مشکل خاصی با جزئیات قانون جدید و تکالیف مترتب بر صادرکننده و دریافت کننده چک بر طبق قانون جدید آشنا گردند.
منبع: دكور پرداز
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب