دکورپرداز
دکور پرداز

بیمه مرکزی علاقه ای به دخالت در مسائل داخلی شرکت های بیمه ندارد

بیمه مرکزی علاقه ای به دخالت در مسائل داخلی شرکت های بیمه ندارد

به گزارش دکور پرداز، رئیس بیمه مرکزی ایران خواهان مواجهه ایجابی با پدیده های جدید مانند فروش آنلاین بیمه شد و گفت باید یاد بگیریم که برای حل مشکلات به جای تمرکز بر برخوردهای سلبی به روش های ایجابی روی بیاوریم.



به گزارش دکور پرداز به نقل از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، پرویز خوشکلام خسروشاهی رئیس کل بیمه مرکزی در نشست هم اندیشی با انجمن صنفی نمایندگان شرکت بیمه ایران اظهار داشت: سندیکای بیمه گران ایران با مشارکت تمامی ذینفعان، طرح عملیاتی خود جهت مدیریت چالش های موجود میان شیوه های متعارف و نوظهور فروش محصولات بیمه ای را به بیمه مرکزی ارائه نماید.
وی اضافه کرد: چالش سالهای اخیر در حوزه واسطه گری بیمه نشان داده است آیین نامه های در رابطه با شبکه فروش متعارف و برخط صنعت بیمه از کار آمدی لازم برخوردار نیست اما تا اصلاح آن نهاد ناظر اجرای آیین نامه های موجود را با جدیت دنبال خواهد نمود.
خسروشاهی اظهار داشت: بیمه مرکزی علاقه ای به دخالت در مسائل داخلی شرکتهای بیمه ندارد و آماده است تا موضوع هایی نظیر کم و کیف کارمزد شبکه فروش، منطبق بر برآیند نظرات شرکتهای بیمه و بازیگران شبکه فروش مشخص و در دستور کار شورایعالی بیمه قرار گیرد.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه از دبیر کل و رئیس شورای عمومی سندیکای بیمه گران و هیأت رئیسه آن خواست با رعایت شش اصل محافظت از منافع بیمه گذار، محدود نکردن توسعه فناوری و نوآوری در صنعت بیمه، عدم افزایش هزینه های بیمه گری، افزایش شفافیت، عدم ایجاد تبعیض و تقویت رقابت سالم در عرضه فعالیت انواع واسطه های بیمه ای و با مشارکت مؤثر همه ذینفعان، طرح عملیاتی خویش را جهت رفع چالش موجود در بازار ثانویه بیمه جهت پیگیری و طی مراحل تصویب و اجرا به بیمه مرکزی عرضه نماید.
وی اضافه کرد: بیمه مرکزی هم طرح مشابهی را در دست تهیه دارد که میتوان هر دو را به شکل موازی یا با هم انجام داد.
رئیس شورایعالی بیمه ضمن اشاره به این نکته که هر نوآوری و استقرار تکنولوژی های نوین در صنایع، معمولاَ به بی ثباتی و به هم ریختن معادلات پیشین منتهی می شود که بخشی از آن هم نقض یا دور زدن مقررات موجود در عمل است، تصریح کرد: برخی کژمنشی ها در فعالیت استارت آپ های بیمه ای مشاهده می شود که عمدتاَ به واسطه و با همکاری خود شبکه نمایندگی بیمه یا شرکت ها قابل انجام است.
خسروشاهی در انتها سخنانش خواهان مواجهه ایجابی با پدیده های جدید مانند فروش آنلاین بیمه شد و گفت باید یاد بگیریم که برای حل مشکلات به جای تمرکز بر برخوردهای سلبی به روش های ایجابی روی بیاوریم چون نتایجی سازنده و پایدار خواهد داشت.
گفتنی است در این جلسه نمایندگان شبکه فروش بیمه ایران با تکیه بر این مطلب که حفظ آرامش بازار تولید و خدمات و سایر مجموعه های اقتصادی در گرو تقویت شبکه فروش است در مورد موضوع هایی نظیر لزوم پایبندی شبکه فروش به قواعد و قوانین بالادستی، حمایت نهاد ناظر و صنعت بیمه از کارگزاری ها و نمایندگان شرکتهای بیمه، برخورد با نقض مقررات از جانب برخط ها، اهمیت هزینه و فایده در بنگاه های اقتصادی بیمه ای، بازار سازی بیمه ای، حضور نماینده تشکل های شبکه فروش در فرایندهای تصمیم گیری صنعت، ایجاد فضای رقابت عادلانه، رسیدگی به تخلفات شبکه فروش، نقطه نظرات خویش را بیان نمودند.

1403/09/25
09:44:00
0.0 / 5
29
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد