دکورپرداز
دکور پرداز

کشف 2000 شئ تاریخی از قاچاقچیان در فرودگاه بین المللی تهران

کشف 2000 شئ تاریخی از قاچاقچیان در فرودگاه بین المللی تهران

به گزارش دکور پرداز، فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور از کشف و ضبط یک هزار و ۹۵۶ شیء تاریخی از قاچاقچیان در فرودگاه بین المللی تهران اطلاع داد.


به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، سردار حسن مهری در توضیح جزئیات کشف و ضبط این محموله قاچاق، اظهار داشت: به دنبال انجام اقدامات اطلاعاتی بر مبنای خرید و فروش اشیا تاریخی توسط ۲ نفر از قاچاقچیان بین المللی در شهر تهران و بعد از احراز صحت خبر، مبحث فورا در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی قرار گرفت.
او اضافه کرد: ماموران یگان حفاظت میراث فرهنگی با ایجاد گروه زبده و با هماهنگی مقام قضایی و همکاری پلیس فرودگاه به فرودگاه امام خمینی (ره) مراجعه نموده و ضمن رعایت موازین شرعی و قانونی در بازرسی از چمدان ها و وسایل همراه قاچاقچیان، تعداد یک هزار و ۹۵۶ عدد مهره های سنگی قیمتی و نیمه قیمتی از جنس عقیق، خمیر شیشه ای و... و. کشف و ضبط کردند.
مهری اظهار داشت: با عنایت به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی، اشیاء مکشوفه دارای ارزش تاریخی بوده و دوره های مختلف تاریخی برای قدمت آنها تخمین زده شده است. در همین رابطه شش نفر متهم دستگیر و به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مقامات قضایی استان (تهران) عرضه شدند.



منبع:

1403/06/20
11:09:32
0.0 / 5
70
تگها: شیشه , طلا , قیمت
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد