سیل جدید حضور بازیگران در تبلیغات تجاری!
به گزارش دکور پرداز، تبلیغات تجاری تلویزیونی و پلتفرمی بار دیگر با حضور پررنگ بازیگران درحال پخش است.
به گزارش دکور پرداز به نقل از ایسنا، در ماه های اخیر موج جدیدی از حضور هنرپیشه های سینما و تلویزیون در تبلیغات تلویزیونی و پلتفرمی راه افتاده و چهره های آشنای فراوانی در این تیزرهای تبلیغاتی دیده می شوند. نگاهی به این تیزرها نشان داده است در آنها هم ستاره های گران قیمت سینما به چشم می خورند و هم بازیگران پرکار تلویزیون مقابل دوربین می آیند و از این لحاظ، تفاوتی میان آنها دیده نمی شود.
نکته قابل ذکر آن که اغلب این تبلیغات، به برندهای خوراکی، بهداشتی و لوازم خانگی اختصاص دارد نمونه هایی مثل شرکت عرضه دهنده خدمات، نسبتا کمیاب است. همینطور بشکلی واضح، مردان هنرمند بیشتر از زنان هنرمند در این تیزرها حاضرند. تیزرهای تبلیغاتی اخیر را از نظر ارتباط با محصولات هنری، میتوان به ۳ دسته تقسیم کرد:
تبلیغات با ارجاعات مستقیم هنری
بعضی از تیزرهای تبلیغاتی مورد اشاره، به نحوی محصول مورد نظر را در ترکیب با آثار سینمایی و تلویزیونی مطرح می کنند. مثلاً در یک اتفاق بی سابقه، نزدیک به ۱۰ نفر از بازیگران مجموعه تلویزیونی «نون خ» مثل سعید آقاخانی، پاشا جمالی، نسرین مرادی و... در تیزر تبلیغاتی یک بانک حضور دارند و با گریم، لهجه و حتی واژگان آشنای این سریال در رابطه با این بانک دیالوگ می گویند. این تیزر که بنا به اعتراض اینستاگرامی سعید آقاخانی، با ممیزی روی آنتن سیما می رود، تنها تبلیغات ویدیویی اینروزها با حضور بیشتر از یک هنرپیشه به حساب می آید.
در نمونه ای دیگر، میتوان به بهرام رادان چهره پرکار عرصه تبلیغات اشاره نمود که در تیزرهای تلویزیونی و پلتفرمی یک برند تولیدکننده لوازم خانگی دیده می شود و بشکلی جالب توجه، همزمان نریشن تیزر تبلیغاتی دیگر را هم می خواند. بعضی از تیزرهای اخیر او، ارجاعاتی به دنیای سینما نظیر فیلمهای هالیوودی «تلماسه» و «۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی» دارد.
با نیم نگاهی به دنیای سینما
در مقابل دسته اول، بعضی دیگر از محتواهای تبلیغاتی، اشاراتی تلویحی به محصولات هنری و دارند و بازیگران بعنوان سفیر برند در آنها حضور دارند. مثلاً پژمان جمشیدی همچون پرکارترین بازیگران تیزرهای تجاری است که تیزرهای متنوع و پرشماری را برای یک مجموعه فروشگاه لوازم خانگی بازی کرده و تصاویر گوناگونی از او روی بیلبوردهای شهری است. او در بعضی از این تیزرها، کاراکتری شبیه به نقش های کمدی خودش را تکرار می کند و بده بستان کلامی کمدی با سایر بازیگران دارد. اتفاق جالب در رابطه با تیزرهای جمشیدی، حجم بالای این تیزرها و تنوع شیوه های پخش آن در دو مدیوم تلویزیون و نمایش خانگی است.
بهنام تشکر هم از مردادماه با تبلیغات یک برند قهوه به نمایش خانگی آمده است. او که پیش از این شرکت کننده «شب های مافیا» در یک VOD و گرداننده «شهروند و مافیا» در تلویزیون بود، در این تیزرها در نقش یک رهبر مافیا مقابل دوربین رفته است. میلاد کی مرام هم که مدت هاست سفیر تبلیغاتی یک برند تولیدکننده ابزارآلات صنعتی است، از تابستان با دور جدیدی از تیزرهای این شرکت دیده می شود. وی در این تیزرها با یک روبات دستیار سخن می گوید که می تواند ارجاعی به برخی فیلمهای علمی-تخیلی خارجی باشد.
کمرنگ ترین ارجاع را میتوان در ارتباط با نمونه امیر آقایی دانست. او از مدتی پیش در شروع برخی محصولات نمایش خانگی، به تبلیغ برای یک برند مبلمان می پردازد. آقایی با چهره پردازی و لباسی در این تبلیغ ظاهر شده که باآنکه اشاره مستقیمی به نقش های این بازیگر ندارد، اما ناخودآگاه شخصیت او را در سریال «آقازاده» به یاد مخاطب می آورد.
خارج از اتمسفر هنر و فیلم
دسته آخر تیزرهای تبلیغاتی، به گروهی مربوط می شود که بدون ارتباط مشخصی با شخصیت های خلق شده توسط بازیگر تیزر یا دیگر آثار سینمایی و تلویزیونی ساخته شده است.
از این دسته میتوان مرجانه گلچین را مثال زد که از حدود یک سال پیش با شدت گرفتن فعالیتهای تبلیغاتی اش، سفیر یک برند محصولات شوینده شد و تیزرهای این برند همچنان در پلت فرم ها درحال پخش است.
جواد خواجوی بازیگر مشهدی هم از مدتی پیش بازی در تیزر تبلیغاتی یک پارک آبی را در شهر مشهد پذیرفته و دیالوگ های آنرا با لهجه مشهدی اجرا می کند. بعلاوه، در تابستان سال جاری الناز حبیبی با اجرای تیزر تبلیغاتی کوتاهی برای یک برند بهداشتی، در پلت فرم های وی اودی دیده می شود و پوریا پورسرخ که بعنوان سفیر یک شرکت عرضه دهنده خدمات پستی فعالیت می کند، در تیزری از این شرکت حاضر شده است.
سینا مهراد را هم همچون چهره های جدیدی میتوان دانست که در تیزرهای تجاری دیده می شود. او از ابتدای ۱۴۰۳، یک برند نوشیدنی انرژی زا را برای پخش در پلت فرم های نمایش خانگی تبلیغ می کند.
روشن نیست موج تازه حضور ستاره های سینما در تیزرهای تبلیغاتی تجاری به چه علت است؛
در اثر رونق بازارهای صنایع غذایی، بهداشتی و لوازم خانگی رخ داده؛ یا به کاهش احتمالی تولیدات در سینما، تلویزیون و نمایش خانگی مرتبط است؛ یا معلول ایجاد باکس های تبلیغاتی جدید در ابتدا و میانه سریال های خانگی است؛ یا مواردی مانند تأثیر بیشتر تبلیغات نمایشی به جای انواع تبلیغات دیگر و... مورد نظر آگهی دهندگان است.
اما آن چه روشن است، اینکه بازیگران سینما، تلویزیون و نمایش خانگی بار دیگر با حضور در تبلیغات تجاری، حضور پررنگ تری در رسانه های تصویری پیدا کرده اند.
منبع: دكور پرداز
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب