دکورپرداز
دکور پرداز

انتشار جهانی که رسانه ها می سازند

انتشار جهانی که رسانه ها می سازند

دکور پرداز: به گزارش دکور پرداز، کتاب جهانی که رسانه ها می سازند، از مجموعه کتاب های انتشارات موسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز منتشر گردید.



به گزارش دکور پرداز به نقل از مهر، کتاب «جهانی که رسانه ها می سازند»، از مجموعه کتاب های انتشارات مؤسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز منتشر گردید. این کتاب روایت دیگری از تاثیر انتظارات تورمی و سهم آن در شکل گیری رفتار مردم و فعالان اقتصادی می باشد. این کتاب با تمرکز بر نقش رسانه ها در شکل گیری انتظارات، در این خصوص بحث می کند که رسانه ها با انتشار اخبار و گزارش ها سهم بزرگی در شکل گیری رفتار اقتصادی مردم دارند. علاوه بر افراد عادی، حتی فعالان با تجربه اقتصادی و سیاست گذاران هم اطلاعات و اخبار مورد نیاز خویش را از راه رسانه ها کسب می کنند و بر همین مبنا نوع و زاویه اخبار و گزارش هایی که در رسانه ها منتشر می شود به سادگی می تواند نگاه آنها را به آینده (مثبت یا منفی) تغییر دهد.
گفتنی است، انتظارات در کنار سایر مؤلفه ها، یکی از متغیرهای مهم در روند شاخص تورم به حساب می آید که بانکهای مرکزی جهان توجه ویژه ای به آن دارند و روش های مختلفی برای سنجش و اندازه گیری آن ابداع شده است. این در شرایطی است که با وجود مطالعات گسترده ای که در این حوزه در دنیا صورت گرفته است، در ایران مطالعات انگشت شماری وجود دارد.
جهانی که رسانه ها می رساند، نوشته سیده زهرا اجاق دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ۱۲۸ صفحه انتشار یافته است. گفتنی است، مؤسسه مطبوعاتی بازار پول و ارز، اولین انتشاراتی است که به صورت ویژه مبحث انتظارات در اقتصاد ایران را به صورت تخصصی و از زوایای مختلفی دنبال کرده است. پیش از این، «اقتصاد در هیاهوی انتظارات» و «چالش های توسعه به روایت سیاست گذاران سرشناس» توسط انتشارات بازار پول و ارز انتشار یافته است.




منبع:

1403/05/01
13:12:21
0.0 / 5
285
مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۷ بعلاوه ۵
دکور پرداز
decorpardaz.ir - مالکیت معنوی سایت دكور پرداز متعلق به مالکین آن می باشد